מאת / 20 ביוני 2019   1386 צפיות

בית המלון שגרם לי להזמין מקום כבר לשנה הבאה.

רגע לפני החופש הגדול.. לפי מה אתם בוחרים היכן להזמין מקום לחופשה המשפחתית או הזוגית שלכם? ולפי מה אתם מחליטים אם לחזור לשם שוב?

שמעו לי, אל תחכו לחופש הגדול כדי לצאת לחופשה המשפחתית. תעשו את זה ביוני או אחרי החגים. אני לא המצאתי את השיטה אבל אימצתי אותה למשפחתנו בשמחה רבה לפני כמה שנים וזה פשוט מושלם.

גם השנה יצאנו בתחילת יוני. רגע לפני שכל בתי המלון, מתחמי האירוח, מסלולי הטיול והאטרקציות מפוצצים באנשים, נשים וטף. רגע לפני התורים הארוכים בכל מקום. רגע לפני החום הגדול…

כבר במרץ החלטתי להתחיל לחפש מקום לחופשה המשפחתית. אני מהמאורגנות, מאלו שחושבות כמה צעדים קדימה, מאלו שלא מחכות לרגע האחרון שאז כבר צריך להתפשר.

בכל שנה אני ממציאה את עצמי מחדש ומוצאת מקום אירוח אחר שטרם התארחנו בו. אני יושבת שעות על המחשב, רושמת בגוגל: בתי מלון בצפון/בדרום ואז עוברת לחיפוש אירוח כפרי בצפון/בדרום. אני קוראת על כל הפסיליטיס שיש במקום, האטרקציות שבסביבה, כי אין חשק לבלות שעות על הכבישים, וכמובן מתרשמת מהתמונות.

היו מקומות שהיו נפלאים והיו כאלו שכל קשר בין התמונות למציאות היה מקרי בהחלט.

השנה, החלטתי שאני לא מבזבזת שוב שעות בלחפש מקום אירוח אלא רושמת לפניי את כל המקומות שהתארחנו בהם עד כה ומתוכם בוחרת את המקום שהכי נהנינו בו ואליו נחזור השנה.

גם כאן הייתי מאוד מאורגנת. הכנתי טבלת אקסל ובה שם המקום, יתרונות וחסרונות. טוב, נו, אני קצת מאורגנת מידי….יהיו שיגידו- שרוטה..

ישבתי מבולבלת מול הרשימה, וחשבתי שאני חייבת לנסח לעצמי מה הפרמטרים הכי חשובים מבחינתי, והגעתי למסקנה הבאה:

יחס אדיב של הצוות, אוכל איכותי וטרי (ולא כזה שברור לך שחומם בפעם השלישית..),

שכל שירותי המלון יהיו נקיים מאוד ואסתטיים, וכמובן….יופיו של המקום. כן, זה חשוב לי מאוד! אבל לא יופי מהסוג הנוצץ והמנוכר, אלא יופי שיגע בי.

מחפשת את העיצוב שירגש אותי ויגרום לי להרגיש בנוח. זה מה שאני מחפשת!

לא מחפשת מקלחת מפונפנת ולא מסך פלזמה ענק. את זה יש לי בבית. אני מחפשת "חוויית אירוח" אחרת.

בין לבין עשיתי הפסקה לקפה ועיתון, קצת לנוח..לקחתי לידי מגזין ידוע בתחום העיצוב ונתקלתי בראיון עם מעצבת בתי מלון ומתחמי אירוח בשם רוני שגב. כמה שמחתי לקרוא את הדברים שאמרה, היא ממש אמרה את מה שאני הרגשתי, ואני מביאה לכם כאן כמה ציטוטים מדבריה.

רוני שגב:" בשנים האחרונות תיירות הפנים עלתה מדרגה. יותר ויותר אנשים נופשים בארץ ובהתאמה לכך עלתה גם רמת הדרישות והציפיות שלהם ממקום האירוח. אנשים מחפשים "חווית אירוח". הם מצפים שהעיצוב יפרוט להם על נימי הרגש ויספר להם סיפור. הם מחפשים ייחודיות.  עיצוב יוקרתי ומנוכר – כבר לא מושך ולא מעניין."

בינגו, כמה את צודקת רוני. אני חיפשתי בדיוק את המקום הזה שהרגשתי שמספר סיפור ולא סתם סיפור אלא סיפור מיוחד.

רוני: "אנשים מצפים שהמלון יהיה מיוחד ויפה והם יוכלו להצטלם בו וישר להעלות תמונות לרשתות השונות…הרי לשם כך, יצאו לחופשה… 😊.

העיצוב בחדר חייב להיות גם מאוד פונקציונאלי. כי אנשים מחפשים ומצפים לנוחות מרבית. הם אוהבים "אקססוריז" ולכן כל מה שמעבר לסטנדרט הרגיל, יוצר בהם את החוויה הטובה, שהשקיעו בהם וזה מלון מיוחד ששווה לחזור אליו. ולכן המלצתי למנהלי בתי מלון היא להשקיע בסבונים מפנקים, שוקולד על השולחן עם כרטיס " welcome אישי, מגבות ריחניות, כריות ומזרן מפנקים. זה הסיפור."

בהמשך הריאיון במגזין, רוני ממשיכה ומתארת כיצד בעיצוב שלה היא מצליחה ליצור את "חווית האירוח" הזו שהיא מדברת עליה. לא אתאר את כל סודותיה אבל אביא ציטוט קצר:

רוני: "התחושה שנוצרת בחלל מאוד מאוד חשובה לי, אני לא מעצבת עבור מגזין, אני מעצבת על מנת ליצור אוירה.

חשוב לי שאנשים שיכנסו לחלל שעיצבתי ירגישו שכייף להם, שנעים להם וירצו להישאר.."

חזרתי לטבלה שלי והתחלתי לצמצם את האפשרויות, פתאום זה היה הרבה יותר קל. ידעתי בדיוק לאיזה מקום אירוח אני רוצה לחזור.

וזהו, תם ונשלם. הקפתי באדום את המקום הנבחר והתקשרתי להזמין מקום.

בשורה התחתונה, לפני כשבוע חזרנו מהחופשה שמחים ומרוצים. העלינו אין סוף תמונות לאינסטוש ולפייס וכשנגשנו לקבלה להחזיר את המפתחות, כבר הזמנתי מקום ליוני הבא.

היה לי ברור שזהו המקום שלנו ושנמליץ גם לחברינו.

ואיזה כיף, תחשבו כמה שעות חסכתי לי במרץ הבא…

רוצים טיפים בנושא עיצוב בתי מלון ומתחמי אירוח או סתם להגיד מה דעתכם בעניין?

יש לכם כאן מייל ישיר לרוני שגב.

 

שתפו בכל הכוח
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

היה הראשון לכתוב תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו אמנם מוכשרים בטירוף אבל לא בטוח שיודעים הכל…
תחדשו לנו, תפתיעו אותנו, ספרו לנו דברים שאנחנו לא יודעים.
או סתם תגידו לנו מה אתם חושבים על ספרינג מגזין
ואנחנו נגיד לכם מה אנחנו חושבים עליכם. 😉

נגישות