!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '2179609122293767'); fbq('track', 'PageView');
מאת / 15 בינואר 2019   595 צפיות

מלייקקים, מגיבים ומשתפים ואין תנועה? כדאי שתיצרו למותג שלכם אסטרטגיית שיווק אינסטגרמית

המותגים הכי גדולים כבר שם ממזמן, בעלי העסקים הקטנים מצאו בה מקום ליצירת בידול משמעותי מאחרים, אינסטגרם היא ללא ספק המקום להיות בו.
כמו בכל תהליך שיווק אחר, חייבים אסטרטגיה מדויקת וממוקדת מטרה כדי להצליח להגיע לקהל היעד ולהמיר אותו ללקוחות.

למה לשווק באינסטגרם?

אינסטגרם היא רשת חברתית פופולרית המאפשרת לכם לשתף תוכן המבוסס בעיקר על תמונות. לאחרונה, תופעת התוכן הוויזואלי משתלט על הרשת ולכן, אינסטגרם זה המקום הנכון להיות בו. כיום יש באינסטגרם מעל ל 800 מיליון משתמשים פעילים . אינסטגרם מהווה פלטפורמה לערוץ שיווק אפקטיבי ועסקים רבים משתמשים בערוץ לשיווק המותג שלהם,שיווק המוצרים שלהם ויוצרים נוכחות בסושיאל מדיה.

אז מה הם צעדי המאסט שצריך לדעת ולבצע כאשר מחליטים לשווק באינסטגרם?

הגדירו את יעדי השיווק שלכם

חשבו עם עצמכם מה תוכלו לעשות באינסטגרם שאינכם עושים בערוצים אחרים?
מי קהל היעד שלכם? והאם נמצא באינסטגרם?
באינסטגרם תוכלו לייצר לעצמכם נוכחות ברשת, להגביר את המודעות למותג, להציג את חזון ואופי המותג. לשתף את הקהל בסיפור של המותג, להגדיל את קהילת החברים (עוקבים באינסטגרם) לשתף בחדשות אודות המותג, לעדכן בלייב אירועים.

יעדי שיווק

צרו תוכן

חשוב שיהיה לכם תוכן טוב, תוכן טוב לאו דווקא אומר תמונה טובה, או כתיבה נכונה, אלא המכלול כולו. מכיוון שאינסטגרם מבוססת ויז'ואל, חשוב להתאים את התמונות לרוח המותג ולייצר שפה וויזואלית אחידה. בכל שיתוף הוסיפו מלל המתאר את התמונה וקורא לפעולה. אתם יכולים לייצר טראפיק לאתר שלכם או דווקא לקרוא לקהל לבצע פעולות המעודדות מעורבות.
לפני שאתם משתפים פוסט בעמוד שלכם באינסטגרם שאלו את עצמכם, האם התוכן רלוונטי לעמוד? האם קהל היעד יבין מפוסט זה את ההקשר? מומלץ לשתף פוסטים הנותנים השראה לקהל, ערך לקהל (טיפים\ציטוט השאה).

תוכן אינסטגרמי

טקסטים באינסטגרם

כאשר אתם משתפים תוכן באינסטגרם אתם יכולים להוסיף עד 2,200 תווים. לרוב לא תראו טקסטים ארוכים אלא טיזרים בנוגע לתוכן ששותף ותיאור קצר.
בטקסט תוכלו ורצוי, להשתמש בהאשטגים – # , שימוש בהאשתג מייצר לכם חשיפה ומאפשר לכם ליצור קטגוריות שונות לעמוד שלכם. הכוונה ככל שתעלו אותו האשתג באותם שיתופים דומים כך שתחפשו את האשתג הזה תמצאו את מה ששיתפת תחת קטגוריה זו. בשיתוף תוכן ניתן להוסיף עד 30 האשתגים. רצוי להוסיף 10-15 האשתגים ממוקדים שלא כוללים מיליוני שימושים. ניתן להוסיף בתגובה לפוסט עוד האשתגים במידה ונחוץ.

האשתגים

BIO

המקום לספר את סיפור המותג שלכם, למסור פרטי התקשרות ע"י לחצנים מוגדרים ולשתף לינק לאתר\דף נחיתה רצוי. ישנה מגבלה עד ל-150 תווים לכן חשוב להיות ממוקדים. גם כאן, ניתן להשתמש בהאשטגים אשר יגבירו חשיפה לעמוד שלכם. הקפידו לרשום כאן תוכן אנושי ולא מכירתי, יותר לספר את הסיפור בקצרה על העסק.

ביוגרפיה

קהילה

במידה ויש לכם עמוד עסקי בפייסבוק או רשימת תפוצה פעילה תוכלו להזמין את הקהל להיות עוקבים שלכם גם באינסטגרם. ניתן לחבר את אינסטגרם לפייסבוק ובכך לשתף את הפוסטים בשני הערוצים. ורצוי לפרסם פוסט בפייסבוק הקורא באופן אישי לעקוב אחריכם גם באינסטגרם. אותו כנ"ל ברשימת תפוצה\ניוזלטר. התמקדו בכך שבאינסטגרם התוכן הוא וויזואלי והם יוכלו לגלות עולם חדש בערוץ חדש אודות המותג שלכם.

קהילה

נוכחות

באינסטגרם בדומה לרשתות חברתיות נוספות ולכל ערוץ שיווק, חשוב להיות נוכחים. הכוונה בנוכח הוא להיות שם במלוא מובן המילה, אינסטגרם דורשת עבודה. יש לבצע עבודות מחקר אודות מותגים הדומים לתחום עיסוקכם לראות מה משתפים, באיזה אופן ותדירות עושים זאת? ומי הקהל שלהם. בנוסף, חשוב לשתף המון המון תוכן. לדעת מה האשתגים הנכונים למותג שלכם, להיות ערניים לטרנדים השונים באינסטגרם ושוב, לשתף המון תוכן לא אומר להעלות המון תמונות וזהו, אלא לעלות תמונות בטיימינג נכון, לשתף קטעי וידיאו בסטורי, וגם לבנות טיזרים הקוראים לקהל להגיע לפוסט החדש שהעלתם.

אייקון לייק

מעורבות

היו מעורבים בעולם התוכן של המותג שלכם באינסטגרם, עקבו אחרי פרופילים דומים. צרו אינטראקציה עם קולגות בתחום, צרו שיתופי פעולה עם חשבון אינסטגרם אחר שלאו דווקא רלוונטי למותג אך רלוונטי לקהל היעד שלך. תוכלו לבצע תחרויות, שיתופים ותיוגים אחד עם השני. ערבו את קהל היעד בעמוד שלכם, בקשו מהם לשתף אותכם ברעיונות, הצעות, פרגונים, איך הם נעזרו בשירות\ מוצר שלכם ומה הוא תרם להם. חיבור לקהילה חשוב כי הוא מראה על אמינות והזדהות.

אייקון לחיצת ידיים

ההמלצות האלו נרשמו בעקבות הניסיון של SHOVAL DIGITAL כאשר אנחנו מנהלים עמודי אינסטגרם ללקוחות שלנו. מבטיחה שאם תקפידו להשתמש באסטרטגיה הזו אתם תראו תוצאות הן מבחינת עוקבים רלוונטים שלימים יהפכו להיות לקוחות נאמנים והן מבחינת חשיפה.

על הכתבת:

שובל שלנגר מנכ"לית
Shoval Digital סוכנות פרסום ושיווק בדיגיטל שעוטפת את המוצר בחדשנות, קריאטיב ואסטרטגיה בטאצ' אישי.
שובל מעבירה סדנאות תוכן בנושאי שיווק בסושיאל מדיה וסטוריטלינג לארגונים ולקבוצות.

שובל שלנגר

רוצים אסטרטגיה שיווקית מותאמת ועוד כלים שיעזרו לשווק את העסק בסושיאל מדיה?

השאירו פרטים כאן:

שתפו בכל הכוח
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו אמנם מוכשרים בטירוף אבל לא בטוח שיודעים הכל…
תחדשו לנו, תפתיעו אותנו, ספרו לנו דברים שאנחנו לא יודעים.
או סתם תגידו לנו מה אתם חושבים על ספרינג מגזין
ואנחנו נגיד לכם מה אנחנו חושבים עליכם. 😉

נגישות