מאת / 15 בנובמבר 2018   326 צפיות

שיווק B2B בלינקדאין

לינקדאין היא הרשת העסקית המקצועית הגדולה ביותר בעולם. בין אם אתה מנהל שיווק, פיתוח עסקי ומכירות, מנהל משאבי אנוש, בעל…

לינקדאין היא הרשת העסקית המקצועית הגדולה ביותר בעולם. בין אם אתה מנהל שיווק, פיתוח עסקי ומכירות, מנהל משאבי אנוש, בעל עסק קטן או מחפש עבודה – לינקדאין היא פלטפורמה שאתה צריך להכיר. אז מה יש לחפש שם?
אם פעם היה נהוג לומר שלא חשוב מה את שאתה יודע אלא את מי אתה מכיר – היום כנראה שיותר חשוב זה מי מכיר אותך.

הרשתות החברתיות שינו את חוקי המשחק והפכו לכלי מרכזי בפעילות השיווק והפיתוח העסקי של חברות ואנשים פרטיים.
לינקדאין הוסיפה לסל הכלים שלך את היכולת לייצר ״נטוורק״ עסקי – רשת קשרים מקצועיים – כלי אפקטיבי שעוזר לנו לבנות, לטפח ולנהל את רשת הקשרים שלנו. באמצעות השקעת זמן מצומצם אפשר להרחיב את רשימת הקשרים שלנו, לעדכן אותה בשינויים ועדכונים בסטטוס שלנו, לפנות לבעלי תפקידים רלוונטיים לנו, לשתף בתובנות וידע מקצועי, ולתרום למיצוב האישי שלנו, או של החברה/עסק שאנו מייצגים.

על פי נתוני לינקדאין, כ-6% מהחברים בלינקדאין הם בדרג סמנכ”ל ומעלה, כ-14% הם בדרגי ניהול בכיר וכ- 32% הם בדרגי ניהול ביניים. המשמעות היא ששימוש אפקטיבי ברשת זו, מקנה לנו גישה למקבלי החלטות בקרב לקוחות או מעסיקים פוטנציאלים.
לינקדאין למחפשי עבודה- כמות המגייסים שמשתמשים בלינקדאין ומחפשים עובדים בלינקדאין, עומד על 97% . יש עלייה כללית במספר המעסיקים והמגייסים המחפשים עובדים דרך רשתות חברתיות כאשר לינקדאין היא הכלי המוביל לגיוס. לינקדאין מאפשרת להזדמנויות העבודה לרדוף אחריך ולמעשה מי שיש לו פרופיל לינקדאין מקודם, אינו צריך לחפש עבודה. ההזדמנויות מגיעות עד אליו.

בנוסף לחיפוש הפסיבי (אנשי כו״ח אדם ומגייסים שמחפשים עובדים ברשת) – לינקדאין מאפשרת לך לנהל חיפוש עבודה אקטיבי. להגדיר מטרות, קהל יעד, פניה מכובדת – ולהתחיל לתקשר דרך הרשת. נשמע כמו מדע בדיוני אבל סקרים מראים שאחוז האנשים שמוצאים עבודה דרך פניות יזומות ברשת לינקדאין הולך וגדל משנה לשנה.

לינקדאין לבעלי עסקים – בתור עסק קטן עם תקציב פרסום עוד יותר קטן – רשת לינקדאין חושפת בפניך אוקיינוס כחול של הזדמנויות עסקיות בלי להוציא שקל. עם עבודה נכונה, מקצועית, קצת סבלנות והרבה עקביות – ניתן להגיע דרך הרשת למקבלי החלטה כמעט בכל תחום ובכל דרג ולייצר איתם דיאלוג עסקי. ולא רק מקבלי החלטות – אפשר לגייס שותפים, משקיעים, ספקים, מפיצים – בכל רחבי העולם.
מה עוד אפשר לעשות עם לינקדאין? המון! למנף ולהפיץ ידיעות יח״צ, לפרסם ולקדם אירועים, לזמן אנשים רלוונטיים לכנסים, לבצע מחקרי שוק, סקרים ושאלונים וכמובן – אם יש לך תקציב יפה – להקים קמפיינים ממונים ולהגיע לקהל יעד עצום ומאוד ממוקד.

אז איך מתחילים?

מקימים פרופיל אישי מדוגם שמורכב מקורות חיים, סיכום של ניסיון מקצועי, ממליצים, מיומנויות מקצועיות וכמובן – תמונת פרופיל מקצועית תוך שימוש במילות מפתח בקישורים ובתכני הפרופיל.
מייצרים ומגדילים רשת עסקית ע״י שליחת בקשות ״חברות״ לבעלי תפקידים רלוונטיים ברשת.
מעלים ומשתפים תוכן איכותי – טיפים, מקרי בוחן, מאמרים מקצועיים על מנת לבנות את הנוכחות המקצועית שלך.
מתחברים לכמה שיותר קבוצות רלוונטיות. אם אפשר – 50. שכן השימוש בקבוצות מגדיל את הגישה שלנו לבעלי תפקידים רבים.
ועובדים בזה.. כל יום, 20 דקות לפחות, בעקביות 🙂

הכותבת: לילך דקל, מומחית לינקדאין B2B ומנהלת לקוחות לינקדאין

הקמת פרופיל אישי בלינקדאין ויצירת כל הקשרים הרלוונטיים עם האנשים הנכונים שהלקוח שלהם מנסה כבר הרבה זמן לאתר- נשמע לך מעניין?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

שתפו בכל הכוח
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

היה הראשון לכתוב תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו אמנם מוכשרים בטירוף אבל לא בטוח שיודעים הכל…
תחדשו לנו, תפתיעו אותנו, ספרו לנו דברים שאנחנו לא יודעים.
או סתם תגידו לנו מה אתם חושבים על ספרינג מגזין
ואנחנו נגיד לכם מה אנחנו חושבים עליכם. 😉

נגישות