מאת / 15 בנובמבר 2018   277 צפיות

כיצד נדע איפה להשקיע את הכסף שלנו?

אחת השאלות הנפוצות שאנו נשאלים ע”י בעלי עסקים היא איפה להשקיע את התקציב שיווק שלנו? באילו פלטפורמות שיווקיות הכסף יניב יותר?…

אחת השאלות הנפוצות שאנו נשאלים ע”י בעלי עסקים היא איפה להשקיע את התקציב שיווק שלנו? באילו פלטפורמות שיווקיות הכסף יניב יותר? מהיכן יכנסו לעסק יותר לידים?

נתחיל בסקירה קצרה, מה קיים בשוק השיווק הדיגיטלי:

רשתות חברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב, לינקדין.

Google : קיימים 2 סוגי קידומים:  אורגני (SEO) וממומן (SEM)

מערכות דיוור: ניוזלטר, מועדוני לקוחות, הודעות SMS, וקבוצות ווטסאפ.

בלוגים: קיימות פלטפורמות חינמיות ובתשלום.

כלל שחשוב לזכור בבואנו לבחור את הפלטפורמות השיווקיות: לשיווק יש התחלה אבל אין סוף! לכן, אם החלטנו להיות נוכחים בפלטפורמה עלינו להתמיד ולהיות בה באופן קבוע. לעקביות יש משקל משמעותי.

ההבדל בין Google לרשתות חברתיות: ב- Google הגולש מושך מידע- מחפש במנוע החיפוש, לעומת זאת ברשתות החברתיות אנו מעלים מודעות ומידע על פי פילוח.
בקלות ובמהירות ניתן לבדוק מה העלויות עבור קליק ב  Google (לינק לבדיקת ביטויים  ב Google) ובהתאם למידע זה נדע אם יש לנו מספיק תקציב לפלטפורמה הזו.

ישנם מוצרים שאנו מכנים אותם “מוצרים מכוערים”, אלו מוצרים שקשה לעלות את המודעות סביבם ברשתות החברתיות, ולכן נבחר את Google כפלטפורמת השיווק שלנו, וכך רק מי שמחפש את הביטוי הספציפי באינטרנט תוצאות החיפוש שלנו יביאו אותו לאתר / לדף נחיתה שלנו, לאחר מכן נוכל להמשיך בקמפיין של שיווק מחדש (רימרקטינג) ממוקד בפייסבוק.

כדי להעלות את המודעות עבור מוצר חדש או שירות חדש, נבחר לפרסם תחילה ברשתות החברתיות, בהן ישנן אפשרויות של קמפיינים להעלאת מודעות, תפוצה ותוכן להכרות מקיפה עם המוצר החדש. בהמשך, לאחר שאנחנו בטוחים שהמודעות לקיום המוצר קיימת טוב והוא הוטמע מבחינה ציבורית נעשה קמפיינים נקודתיים של רכישה ו/או יצירת קשר.

חמישה שלבים לבחירה מוצלחת

1. בחירת פלטפורמה לשיווק- לאחר שהבנו האם המוצר הוא חדש או ישן- אם קיימים חיפושים עליו ברשת או שאנחנו רק רוצים לעלות מודעות סביבו. נבחר את הפלטפורמה.

2. הגדרת תקציב- לאחר שבחרנו את הפלטפורמה הנכונה עבור המוצר, נבחר מהו התקציב לפירסום. נתחיל בתקציב נמוך ונעשה בדיקה של מיני קמפיינים, ורק לאחר שנדע בוודאות שנכנסים לידים ושאנו מזהים מהיכן הם מגיעים,  מאיפה יש כניסות איכותיות לאתר שלנו ועוד… נעלה את התקציב בהדרגה, נמשיך להיות כל הזמן עם “יד על הדופק” ונעלה את התקציב במידה ואנו מקבלים תוצאות טובות, ובהתאמה, במידה והתוצאות לא מספקות אותנו נעצור את התקציב / נבצע אופטימיזצייה = טיוב לקמפיינים.

3. פלטפורמות חינמיות- במקביל לתקציבי הפרסום נמשיך ונעבוד בעבודת “קידום אורגני” -הגדלת הקהילה והפעילות השיווקית דרך פלטפורמות חינמיות: דיוורים, כתיבת תוכן ו-SEO , עבודה בקבוצות פייסבוק, ניהול קבוצות ווטסאפ, משפיעני רשת וכו’…

4. עקביות – החלטנו להקים בלוג ולקדם אותו, העלינו בלוג אחד ונעלמנו מהשטח? לא טוב. נתמקד בכלי השיווקי שבחרנו. אם החלטנו לעלות קמפיין בפייסבוק צריך לזכור ולוודא שיש תוכן גם בעמוד ושהפוסט האחרון מעודכן. כלל זה נכון לכל הפלטפורמות כמובן: אתר האינטרנט, מבצעים וכו’. כל המידע צריך להיות מעודכן ורלוונטי ל”טראפיק” שמגיע מהקמפיינים שהעלינו.

5. אופטימיזציה- עשינו, עבדנו והכל הולך חלק? יופי, ממשיכים ומגבירים פעילות. לא עובד טוב? בודקים, משנים ובוחנים פלטפורמות נוספות ומצליחים.

בהצלחה!

אם יש לכם שאלות השאירו כאן פרטים.

זו בדיוק ההתמחות שלנו.

שתפו בכל הכוח
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

היה הראשון לכתוב תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו אמנם מוכשרים בטירוף אבל לא בטוח שיודעים הכל…
תחדשו לנו, תפתיעו אותנו, ספרו לנו דברים שאנחנו לא יודעים.
או סתם תגידו לנו מה אתם חושבים על ספרינג מגזין
ואנחנו נגיד לכם מה אנחנו חושבים עליכם. 😉

נגישות