מאת / 15 בנובמבר 2018   377 צפיות

תוכן שווקי- מה זה ואיך עושים את זה?

החשיבות של נוכחות העסק ברשתות החברתיות כבר ברורה לכולם. אנחנו שומעים סביבנו כל הזמן את המשפט : “אם אתה לא…

החשיבות של נוכחות העסק ברשתות החברתיות כבר ברורה לכולם. אנחנו שומעים סביבנו כל הזמן את המשפט : “אם אתה לא שם- אתה לא קיים”.
אז פתחנו דף עסקי בפייסבוק, התחלנו לכתוב פוסטים , עברו כמה חודשים ואין התקדמות.
זה הזמן לעצור רגע ולבדוק מה בדיוק אנחנו כותבים בפוסטים. האם התכנים שאנו ממלאים בהם את דף הפייסבוק שלנו הינם תכנים שווקיים? האם הכתיבה שלנו היא כתיבה שווקית?

בוא נדבר על זה!

תוכן שווקי זה לתת ללקוח שלך ערך אמיתי ולגרום לו לרצות לשמוע ממך עוד על מה שאתה מציע לו.
ראוי להתייחס לתוכן שווקי כאל תקשורת בין אישית המתבססת על הקשבה, תשומת לב ואמון. דיאלוג בינך לבין הלקוח.
הקשבה: תשאל את עצמך האם אתה אכן קשוב לצרכים האמיתיים של הלקוחות שלך. באפשרותך לעקוב אחרי צרכים אלו בפלטפורמות כמו Google Trends ובפורומים וקבוצות הרלוונטיות לתחום העיסוק שלך.
תשומת לב: אפנה ללקוחות שלי בהתאמה לצרכים המשתנים שלהם- כלומר: אכתוב תכנים בהתאם לקהל.
אתייחס ואגיב מיידית לפניות שלהם אלי ואתן מענה מיידי לבקשותיהם (ככל הניתן).

אז איך תשדר אמינות?

תפגין נוכחות ברחבי הרשת, תעשה בפייסבוק תחרויות והגרלות נושאות פרסים. תכתוב בלוגים באתר שלך ותשתף אותם בדף הפייסבוק, תוודא שדף הפייסבוק מתעדכן כל הזמן בתכנים איכותיים ותהיה בטוח שהתכנים שלך תמיד נכונים ומדוייקים.
תכנים לא יהיו שווקיים אם לא יהיו מעניינים!

את מי זה מעניין?

רוצה שהקורא, הלקוח הפוטנציאלי, ימשיך לקרוא מעבר לכותרת? זה יקרה רק אם הוא יחשוב שיצא לו משהו מזה. ולכן תיתן לו טיפים ועצות שימושיות, המלצות, חידושים, תמונות וסרטונים, לינקים, חיבור לטרנדים עכשוויים ואקטואליים וסיפור אישי המשלב רגשות שייצר אצלו רגש חיובי או הזדהות כלפי התוכן שלך.
ללקוחות שלנו אין הרבה סבלנות, הם נחשפים מידי יום לאלפי מסרים שווקיים, ולכן מאוד חשוב להשקיע מחשבה בניסוח הכותרת שתעורר את סקרנותו של הקורא.
הכותרת חייבת למשוך את העין ובעיקר את הלב של הקורא- ואת זה תעשה רק אם הערך שאתה מציע לו יופיע כבר בכותרת.
לדוגמא: “איך תפרסם את העסק שלך בגוגל באופן עצמאי?” הלקוחות שלנו תמיד מבקשים ללמוד דברים חדשים ולעשות בעצמם (במיוחד אם יחסכו ע”י כך כסף) ולכן הכותרת תסקרן אותם להמשיך לקרוא.
כותרות טובות נוספות הן אלו שיופיעו בהן מספרים ויכולת מדידה. לדוגמא: “תוך ארבעה מפגשים תכיר את מגוון היישומים שגוגל מציעה לך” – הלקוח מבין שמדובר כאן על תהליך קצר וממוקד שלא יגזול הרבה מזמנו.
השתמשו בכותרות גם במטאפורות, בעובדות ואפילו במעטה של סודיות.
לסיכום: תחשבו פעמיים לפני שאתם כותבים…. 
הכלל הוא: ערך- פשטות-קצר ולעניין- סיפור!
“תחשבו פעמיים לפני שאתם מדברים. המילים שלכם בעלות השפעה – האם הזרעים שזרעתם יניבו כשלון או הצלחה במוחו של אדם אחר” ( נפוליאון היל)

ויזואל להשלמת המסר

כשמדברים על תוכן שווקי חשוב כמובן לזכור ש”תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים”- הויזואליות חשובה לא פחות מהטקסט שכתבנו. ולכן נבחר תמונה איכותית ורלוונטית לתוכן שתמשוך את עין המתבונן ובנוסף- תקדם אותנו במנועי החיפוש.
אנשי התוכן של ספרינג ואלי ישמחו לייעץ לך או לכתוב עבורך את התכנים השווקיים בפלטפורמות השונות.

רוצה לקדם את העסק בעזרת תוכן שיווקי אבל ממש לא יודע איך עושים זאת או שאין לך זמן לזה.

השאר כאן פרטים ונתחיל לכתוב עבורך.

שתפו בכל הכוח
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

היה הראשון לכתוב תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו אמנם מוכשרים בטירוף אבל לא בטוח שיודעים הכל…
תחדשו לנו, תפתיעו אותנו, ספרו לנו דברים שאנחנו לא יודעים.
או סתם תגידו לנו מה אתם חושבים על ספרינג מגזין
ואנחנו נגיד לכם מה אנחנו חושבים עליכם. 😉

נגישות