אירוע הסופר בול הינו אירוע הספורט הגדול ביותר בעולם. אמנם עם השנים אנו שמים לב כיצד הפרסומות המרהיבות של חברות ענק תופסות את תשומת הלב של העולם, ואילו המשחק עצמו זז הצידה.
אירוע הסופרבול – משחק ההכרעה של אליפות ליגת הפוטבול האמריקנית, הינו חלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקאית, כל ילד יודע שבערב שמשודר הסופרבול אמריקה ממש לובשת חג. הכרטיסים נמכרים בסולד אאוט ללא שום בעיה, ואלו שלא הצליחו להשיג את הכרטיס הנחשק לא מוותרים על הערב המרגש עבור האמריקאים וצופים במשחק בטוליזיה יחד עם כל המשפחה והחברים. אמנם מעבר לשידור המשחק המרתק עם השנים תשומת הלב זזה לעבר תשדירי הפרסומות. אותן פרסומות שבימים רגילים אנשים כל כך לא אוהבים שמפריעים להם במהלך צפייה בטלויזיה, בשידור הזה דווקא מקבלים אהדה ועניין לא רק באמריקה אלא בכל העולם.
אירוע הסופרבול כאמור הינו חלק מהעם האמרקיאי, דבר זה בא לידי ביטוי בחברות המפרסמות בשידור, (רק חברות אמריקאיות), וגם במסרים המזוהים לעם האמריקני כמו סולידריות, וסגנון חיים.
כל חברת ענק המכבדת את עצמה ורוצה להוכיח לעולם כי היא בעלת עוצמה, על מנת לעשות זאת משלמת סכומי עתק מתקציב המיועד כולו להפקת פרסומת לשידור הסופרבול. בין החברות האמריקאיות המככבות בתשדירי פרסומות גרנדיוזיים ניתן למנות את קוקה קולה, m&ms ועוד המון חברות.
בשנת 2019 עלות שניית שידור באירוע הספורט הגדול עמדה על 175 אלף דולר, כן כן שניית שידור זו לא טעות. ניתן היה לשער כי שנת הקורונה ששיבשה והפיל לקרשים את כל המשק תשפיע גם על עלויות שידור הפרסומות בסופרבול, אך לא כך המצב בפועל. בשידור האחרון עמדה עלות של חמי דקת שידור על 5.5 מיליון דולר, לפי חישוב קצר יוצא ששנית שידור עמדה על 183 אלף דולר(!).
את העלייה במחירי השידור, ניתן להסביר בעקבות הקורונה שגרמה לאלפי אנשים לצפות במשחק מול מסך הטלוויזיה דווקא ולא בלייב, דבר שהעלה את הרייטינג לגבהים שלא היו לפני המשבר.
רוב הפרסומות של החברות השנה לא רצו להשאב שוב ללופ של הקורונה, רובן אפילו לא הזכירו את הנגיף ובטח לא את החיסונים. אבל אין דרך באמת לברוח מהנגיף שמסתובב פה, באירוע הסופרבול האחרון רוב מוחלט של הקהל היו צוותי רפואה, אנשים מן השורה לא הורשו להגיע ליציעים ועדיין מספר הצופים הגיע לכ20 אלף איש. רק לסבר את האוזן שמספר האנשים שיכולים שהכנס באירוע סולד אאוט באצטדיון טדי, הינו 34 אלף, ובסופרבול לאחר כל ההגבלות הגיעו 20 אלף.
אם יש לכם תגובות לגבי הכתבה או בכלליות על אירוע הסופרבול, יותר ממוזמנים לשלוח אלינו במייל ooffir33463@gmail.com
היה הראשון לכתוב תגובה