מאת / 3 במאי 2020   107 צפיות

יזמות בימי קורונה – מה נדרש כדי להצליח?

כולנו מכירים את היזמים בנשמה, שאוכלים, שותים, נושמים יזמות 24/7. ראשם מלא ברעיונות שונים ומשונים שחלקם הקטן מצליח ורובם הגדול…

כולנו מכירים את היזמים בנשמה, שאוכלים, שותים, נושמים יזמות 24/7. ראשם מלא ברעיונות שונים ומשונים שחלקם הקטן מצליח ורובם הגדול – לא. לעומתם בקצה השני של המשוואה, כולנו מכירים את אלו שאוהבים וודאות ובטחון, שונאי הסיכון. פריקים של מסגרות שיקיפו עצמם בעוד ועוד הגנות בכדי להבטיח את הוודאות בחייהם, כך במרחבים האישיים, בחיי הנישואין, במקום עבודה, בקבוצת בריצה או בחוג היוגה. אי וודאות לא באה להם בטוב ואין להם כלים ממשיים להתמודד איתה.

ואז באה הקורונה וייצרה בעל כורחנו, מכנה משותף גם לאוהבי והסיכון וגם לשונאי הסיכון שבינינו. כולנו ללא יוצא מן הכלל נקלענו למצב שאיש לא הכיר במאה השנים האחרונות. חוסר וודאות מוחלט, שבו לא ניתן לתמרן – כולנו חשופים.

האמת היא, שלאורך כל ההיסטוריה האנושית, צמיחה אנושית מתפתחת מתוך הליכה אל חוסר הוודאות, לעיתים בעמידה אמיצה אל מול פחד. בין אם מדובר במשברים בחיים האישיים (דוגמת גירושין או פיטורים כואבים) ובין אם מדובר בכלכלות משגשגות בעקבות מלחמות עקובות מדם. כל פריצות הדרך הגדולות ברפואה, בטכנולוגיה, במדע ובאומנות התרחשו תוך כדי הליכה אל עבר הלא נודע.

המציאות שמכתיבה לנו הקורונה מאלצת אותנו להפוך ליזמים, להמציא את העסק מחדש בכדי להתאים אותו למציאות המשתנה וכן, גם ליום שאחרי הקורונה.

כל אדם יכול לפתח יכולות יזמיות אם יבחר בכך. גם אם בשגרה אתם לא הטיפוסים היזמיים, בכל אחד מאתנו חבוי יזם וזה הזמן להוציא אותו לאור. אז בואו נראה כיצד ניתן לחזק את המיומנויות היזמיות שלנו:  

מה נדרש כדי להצליח עם יוזמה עסקית, באילו כלים ויכולות כדאי להשתמש כדי למקסם את סיכויי ההצלחה?

  • רעיון טוב

לא חייבים להיות יזמים סדרתיים בכדי לחשוב על רעיון עסקי מעולה. נדרשת בעיקר סקרנות והיכרות טובה עם התחום בו אנחנו פועלים. ככל שבעל עסק יודע יותר על סביבתו העסקית, הוא שולט בה, ויכול לזהות בקלות את הצרכים של הלקוחות. היכרות עם המתחרים שלו ומה הם מציעים לעומתו, מה הבידול של המוצר או השירות שלו, האם התחום/ הענף בצמיחה?  עד כמה אנחנו מכירים את הלקוחות שלנו, למה הם זקוקים עכשיו ועבור מה הם יהיו מוכנים לשלם? ענו על צורך או בעיה שקיימת אצל הלקוחות שלכם והנה רעיון טוב להתקדם עימו.

  • תכנון

כתבו חזון. תמונה ברורה אליה אתם רוצים להגיע. כדאי שתהיה מרגשת וכזו שתהיו מוכנים להתאמץ עבורה. פרקו אותה ליעדים כמותיים ומדידים, עם דגש חשוב מאוד – מהסוף להתחלה. הגדירו משימות עשיה שלהערכתכם יובילו אל המספרים שהגדרתם.

נכון, בתקופה של חוסר וודאות קשה לתכנן, אך את התכנון תבנו מתוך מה שהבנתם על המצב נכון לעכשיו. זה מקנה בהירות פנימית ומחזיר למסלול של עשייה.

  • התמדה

טוב נו, כלום לא באמת קורה בלי עשייה והתמדה. מיליון רעיונות מוצלחים נותרו רעיונות מוצלחים והתפוגגו במוחות של אנשים. עשו את הצעד הראשון, התמקדו במה שבשליטתכם והכניסו הרגלים ומשימות ליומן בזמנים ובאופן, שמתוך היכרות עם עצמכם, ועם העסק שלכם, תוכלו גם לעשות.

תתכוננו לרגעים קשים שיגיעו, לא תמיד מצליחים בניסיון הראשון. אם אתם מאמינים ברעיון ובצורך שלו, נתחו את התוצאות, הסיקו מסקנות ותקנו את מה שצריך לתקן בכדי שזה יצליח בפעם הבאה.

  • גמישות

אם יש משהו שהבנו בתקופה הזאת היא חשיבותה של הגמישות. התאמה מהירה לשינויים חיצוניים, כמו גם היכולת לראות דברים מנקודת המבט של כל אחד מהגורמים המעורבים בתהליך.

לדעתי גמישות מתחילה, בראש ובראשונה, במוכנות שלנו לוותר. לשחרר את מה שחשבנו שאמור לקרות, שאנחנו אמורים להיות. גמישות מצריכה הסתכלות מושכלת על מצב קיים, קבלה שלו והתאמה שלנו בהתאם למטרות שלנו.

  • קשרים ומערכות יחסים

תקופה זאת, שבה אנחנו מבודדים חברתית ועסקית, רק הדגישה את הצורך שלנו בתקשורת. כל עסק הוא מארג שלם של מערכות יחסים. היחסים שבתוך העסק בין שותפים, עם העובדים, ספקים וכמובן לקוחות. היכולת של עסק להוציא לפעול באופן מוצלח רעיון טוב תלויה במערכות היחסים שפיתח וקידם עד היום. אם לא הקדשתם לזה תשומת לב בעבר, אף פעם לא מאוחר.

טפחו באופן רציף ושגרתי את מערכות הקשרים של העסק, השקיעו בקשר אישי אנושי אמיתי, צרו בהירות, התאמנו על תקשורת מדויקת ופתוחה. ראו תמיד את כלל האינטרסים הפועלים.

קשרים עסקיים חזקים הם משאב יקר וחשוב ביותר. אולי החשוב ביותר.

אם אתם בשלבי התאמה של העסק שלכם למציאות המשתנה, אתם לא חייבים לבחור בדרך הקשה והארוכה וללכת בה לבד. מזמינה אתכם להיעזר בדירקטוריון לעסקים שהקמנו.

צוות מומחים שילמד את העסק שלכם ויציג לכם תוכנית ליציאה מהמשבר.

יצרנו מודל עיסקי חדש שיגרום לכל עסק לנצל את כל הפוטנציאל הקיים בו.

 באמצעות סיעור מוחות של 4 מומחים בתחומים שונים שיוצרים אסטרטגיה מותאמת לצרכי העסק, תוך מימוש החלום והייעוד של כל בעל עסק.

לשם כך, הקמנו צוות חיצוני שיקבע את היעדים והאסטרטגיה של העסק, וכן יפקח על הדרך לעמידה ביעדים אלה והגשמתם.

בתהליך יסודי ומהיר, נערוך בחינה של העסק, של הסביבה העסקית, והתקשורתית שלו נענה על כל השאלות שעולות, ונציג תכנית המדייקת את צרכי העסק למינוף  – צעד אחר צעד במטרה ליציאה מהמשבר ולקידום והובלת העסק להצלחה.

בתחום המשפטי:

עו"ד לימור עוזרי בעלת משרד עורכי דין וגישור החל משנת 2002. עוה"ד עוזרי מתמחה בליווי וייעוץ משפטי לעסקים וחברות בתחום דיני העבודה ובתחום האזרחי-מסחרי (לרבות: פתיחת ופירוק חברות), הסכמים מסחריים, הסדרי חוב וייעוץ משפטי שוטף), ניהול סכסוכים ומשברים ונדל"ן (פרטי ומסחרי).

בתחום העיסקי:

חגית אבן-צור, בעלים, מאמנת ויועצת עסקית בכירה ב- Bright. ליוותה במהלך עשרים השנים האחרונות עשרות מנהלים, יזמים ואנשי עסקים בהשגת יעדים עסקיים פורצי דרך.  בעלת הכשרה מגוונת וניסיון מקצועי של 20 שנים בייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ ארגוני, הדרכה וניהול, גיבוש תהליכי שירות, שיווק ומכירות.

בתחום התקשורת:

אייל טל – מנטור תקשורת המומחה בייעוץ אסטרטגי ותקשורתי אישי לבעלי ארגונים ועסקים המותאם ליעדים העסקיים, כמו גם דוברות, יחסי ציבור ובניית אסטרטגיות לארגונים, עסקים וחברות הנמצאים בקיפאון עסקי ומבקשים להתניע את הפעילות העסקית של הגוף אותו הם מנהלים בדרכים יצירתיות ורעננות

מעולמות השיווק והדיגיטל:

עדי ששון ג'רבי, מנכ"לית משותפת ב Spring- valley שלוחה צפונית של MCcANN בעלת ניסיון של למעלה מעשר שנים בעולמות הדיגיטל והשיווק. מומחית בניהול שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים בניהול מדיה, תוכן ואסטרטגיית דיגיטל. 

ימים טובים לכולנו ובהצלחה!

רוצים לשמוע עוד? דברו איתנו>>

שתפו בכל הכוח
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

היה הראשון לכתוב תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו אמנם מוכשרים בטירוף אבל לא בטוח שיודעים הכל…
תחדשו לנו, תפתיעו אותנו, ספרו לנו דברים שאנחנו לא יודעים.
או סתם תגידו לנו מה אתם חושבים על ספרינג מגזין
ואנחנו נגיד לכם מה אנחנו חושבים עליכם. 😉

נגישות