סיפור אהבה
בואו נתחיל מהעובדה שאנחנו לא חייבות לאהוב את כל הלקוחות שלנו אבל אנחנו כן רוצות להצליח איתם.
קל להגיד ותתפלאו לגלות שגם לא מאוד קשה ליישם…
נתחיל מכך שתשומת לב ללקוח זה הבסיס.
קודם כל תקשיבי לו ותראי את האדם שעומד מאחורי העסק.
ישנם סוגי לקוחות שונים ואת צריכה לדעת לזהות את טיפוס הלקוח העומד מולך ולפעול מולו בהתאם. ולכן, קודם כל תלמדי אותו. תחשבי מה יעשה לו סדר? מה יקל עליו את החיים.
תלמדי איך הוא אוהב שמדברים איתו. מה מלחיץ אותו. מה מדליק אותו. מהן השאיפות שלו. מה מעצבן אותו, מה מניע אותו. תתאימי את עבודתך מולו בכל הפרמטרים האלו. שירגיש שאת מכירה אותו יותר טוב ממה שהוא מכיר את עצמו.
ואז תהפכי את עצמך לנחוצה בעיניו. שירגיש שהוא פשוט לא יכול בלעדייך.
ואת זה איך תעשי?!

בלעדייך אני חצי בן אדם
תפתיעי אותו עם רעיון מצוין שהוא לא חשב עליו. תקדימי אותו. תהיי כמה צעדים לפניו. תכירי היטב את לוח השנה שלו ותתחילי תהליכים באופן יזום.
תעניקי לו שקט נפשי לאורך כל הדרך. תסבירו לו על תהליך העבודה, תעדכני אותו במשימות, תני לו ביטחון שהוא בידיים טובות. תסבירי לו שההצלחה שלו היא ההצלחה שלך. תתענייני בו.
תני לו את התחושה שאת חלק מהעסק שלו. ממש Build In.
שמרי איתו על קשר רצוף והעניקי לו תשומת לב- בזמן! זה קריטי לשימור הלקוח. כמו גם שיתוף וביצוע תאום ציפיות ריאלי.
תפרגני לו על הצלחות ותחגגי אותן איתו. גם אם הן לא היו בזכותך.
תביני את הקשיים איתם הוא מתמודד (כמוני-כמותו), תציעי לו פתרונות. שמרי על גמישות ויצירתיות בהתאם לצרכים המשתנים. ובעיקר, תייצרי מולו שקיפות ואמינות בעבודה משותפת.
תלמדי את המתחרים שלו. אחרי שהבנת, הפנמת וספגת- בואי אליו עם הצעות, רעיונות, המלצות וכל מה שירשים אותו.
תמיד תתני לו יותר ממה שהוא מצפה לו. לדוגמה, אם את מנהלת ללקוח את המדיה החברתית- תני לו תמיד גם אינפוט עסקי רחב יותר. למשל: עיצוב גרפי. מה שנקרא: האקסטרא מייל. ראייה רחבה במיוחד של צרכי העסק.
תזהי תמיד את המקומות בהם את יכולה לתת לו ערך מוסף.

בשורה התחתונה, אין דרך אחת להגיע לליבו של הלקוח. אבל כן צריך לחתור לשם.
הכתבה פורסמה במסגרת כתבות משותפות בקבוצת "הקוסמיות" בפייסבוק
תודה לקוסמות:
איילה לוי
מורן אלובה
דניאל וקס
מורן זלמה
אלה זיגדון
אמונה לווינשטיין שיינברג
חגית נדיבי אורבך
עדן לב
שיר בן גיגי
היה הראשון לכתוב תגובה