מאת / 18 בנובמבר 2020   4458 צפיות

תוכנית עיסקית ב 10 צעדים לשנת 2021 טובה

תוכנית עיסקית לחברה פעילה או לסטארט אפ היא מפה מפורטת להגשמת חזון עסקי והשגת מטרות כמותיות.

תוכנית עיסקית היא מסמך מפורט כתוב, שהכנתו מאפשרת לבעלי חברות, יזמים ומנכ"לים, לעשות סדר במחשבותיהם, רעיונותיהם והנחות העבודה שלהם, ולייצר תהליך בהיר אובייקטיבי ונטול רגשות לפעולה.

התוכנית מספקת רשימת מהלכים פרקטיים, באמצעותם מנכ"ל או יזם יכולים לצמצם משמעותית את אי הוודאות.

הזמן והמשאבים המושקעים בהכנת תוכנית עסקית מעמיקה ומדויקת, הם השקעה לייצור רווחים בטווח הקצר ובטווח הארוך.

דווקא בתקופה שרמת אי הוודאות גבוהה, יש ערך רב לעצירה, חשיבה, תכנון וגיבוש תוכנית פעולה.

אל תוותרו על תוכנית עיסקית!

מצורפת רשימה של 10 השלבים שצריכים להילקח בחשבון כשכותבים תוכנית עיסקית:

צעד 1- הגדירו חזון.

לרוב כשיוצאים לדרך החלום/ החזון העסקי חד וברור. יודעים בדיוק מה רוצים להגשים. אך עם הזמן החזון מתעמעם, השוטף האינטנסיבי משתלט, ואתם עלולים לשכוח חלק מהרעיונות הנפלאים איתם יצאתם לדרך. כיתבו את החזון שלכם לעסק, זה יעזור לכם להיצמד אליו ולצוות שלכם להזדהות איתו.

כל פעילויות היום יום בעסק, צריכות להיות נגזרות של החזון העסקי שלך.

צעד 2- הגדירו יעדים.

תרגמו את החזון, מהסוף להתחלה, ליעדים מדידים –

התחילו בטווח הארוך- 5 שנים מהיום: רווחיות, הכנסות, מרכזי רווח, רווחיות עסקה ממוצעת, כמות לקוחות, צוות עובדים.

יעדים לטווח בינוני- אלו שאתם מעוניינים להשיג בין שנתיים לשלוש שנים.

הגדירו בבהירות יעדים לטווח קצר, אלו שאתם מעוניינים להשיג ב 12 החודשים הקרובים.

אל תציבו יעדים קטנים ומוגבלים. תחשבו בגדול.

צעד 3- הגדירו את הצעת הערך הייחודית של העסק- USP unique selling proposition

במה העסק שלכם שונה מכל היתר? איך המוצר או השירות שלכם שונים מכל היתר בשוק?

בכתיבת התוכנית אתם צריכים לכתוב את כל הערכים הנוספים שהלקוחות שלכם יקבלו מכם.

צעד 4- הכירו את השוק שלכם.

נטייה אנושית טבעית היא לראות את כמות המתחרים שיש לנו בצורה מוגדלת.

אנחנו רואים את כל העסקים הקיימים שמציעים מוצר או שירות דומה לשלנו בחוסר פרופורציה.

אל תתנו לזה לעצור אתכם, כמה עסקים יכולים לספק את אותו שירות ועדיין לשגשג, כשהשוק גדול מספיק.

אבל בהחלט כדאי שתכירו את השוק כמו את כף ידכם.

ערכו מחקר ובדקו כמה מתחרים יש לכם, איזה שירות הם מציעים, מה הטרנדים העכשוויים והעתידיים של התעשיה, השוק.

הכירו את התמונה הרחבה, ברגע שאתם מכירים את חוקי השוק, תוכלו לשחק לפי הכללים כדי לנצח!

צעד 5- הכירו את לקוחותיכם.

לקוחות הם ללא ספק הדבר הכי חשוב לעסק.

הגדירו את הלקוח האידיאלי לעסק. הגדירו את קהל היעד שלכם, מה ההרגלים שלהם, הבינו את המוטיבציות שמאחורי פעולותיהם, תוכלו להתמקד בצרכים המדויקים שלהם ולא לבזבז אנרגיה.

שימו עצמכם בנעליהם, ואז תשאלו- מה יגרום להם לבחור בשירות שלנו?

צעד 6- חקרו את הביקוש לעסק שלכם.

האם השוק נמצא בצמיחה?

אפשר למצוא מידע רב באינטרנט, באתרים ממשלתיים אך הדרך הטובה ביותר, היא לצאת ולפגוש את הלקוחות הפוטנציאליים לבדוק איתם את הצורך.


צעד 7- הגדירו תוכנית שיווק

החל מניראות ויזואלית המבטאת את הערכים של העסק, דרך מסר או הצעה חדה וברורה.

ערכו מיפוי של הדרכים העומדות בפניכם למפגש עם לקוחות פוטנציאליים.

הגדירו תקציב ראשוני ליציאה לדרך, ובקרות שיאפשרו לכם ניתוח ושיפור תמידיים.

שיווק זה תהליך אינסופי של ניסוי וטעיה.

צעד 8- מבנה ארגוני, הגדרות תפקיד כוח אדם

הגדירו תפקידים שיאפשרו ביצוע אופטימלי של התוכנית, מאפייני אישיות, ניסיון והשכלה.

מה תחומי האחריות, המשימות והשגרות בכל תפקיד.

צעד 9- תוכנית פיננסית

אקסל ובו יש להכניס את העלויות הקבועות, המשתנות, ההכנסות והרווחיות הצפויה.

חשוב- תוכנית זו מטרתה לשרת אותנו- תהיו זהירים בהערכות. תמיד טוב להיות מופתעים לטובה.

צעד 10- צאו לדרך. התחילו לפעול!

בלי פעולות כל מה שעשינו הוא רק בזבוז זמן…

התוכנית מספקת פוקוס ודרך, אבל בשביל תוצאות צריך להתחיל לצעוד בה.

העולם מתגמל אותנו על הפעולות שאנחנו עושים – לא על הכוונות

שנה טובה במיוחד!

בהצלחה!

חגית אבן צור

חגית אבן-צור

בעלים, מאמנת ויועצת עסקית בכירה ב- Bright, ליוותה במהלך עשרים השנים האחרונות עשרות מנהלים, יזמים ואנשי עסקים בהשגת יעדים עסקיים פורצי דרך.  בעלת הכשרה מגוונת וניסיון מקצועי משנת 2000, בייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ ארגוני, הדרכה וניהול, שירות, שיווק ומכירות.

בעלת ראיה עסקית והבנה ארגונית רחבה, מלווה בתהליך המייצר בהירות ומיקוד עסקי, גיבוש אסטרטגיות להובלת תהליכי שינוי ויישום באמצעות שיטה סדורה וכלים פשוטים להגשמת חזון עסקי.

בעלת תואר שני MA במנהל עסקים, לימודי יזמות עסקית, לימודי הנחיית קבוצות, NLP , מאמנת משנת 2005, מוסמכת "מאמן מומחה MCI  מטעם איק"א- האיגוד הישראלי לאימון.

לתכנית עסקית מותאמת שלחו הודעה>>

    שתפו בכל הכוח
    Share on LinkedIn
    Linkedin
    Email this to someone
    email
    Tweet about this on Twitter
    Twitter
    Share on Facebook
    Facebook

    היה הראשון לכתוב תגובה

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אנחנו אמנם מוכשרים בטירוף אבל לא בטוח שיודעים הכל…
    תחדשו לנו, תפתיעו אותנו, ספרו לנו דברים שאנחנו לא יודעים.
    או סתם תגידו לנו מה אתם חושבים על ספרינג מגזין
    ואנחנו נגיד לכם מה אנחנו חושבים עליכם. ?

      נגישות